sport

Michelisz karrierje legnagyobb kihívása előtt áll

Nagy kihívás előtt áll Michelisz Norbert, idén ugyanis a WTCR-rel párhuzamosan az elektromos túraautó bajnokságban, az ETCR-ben is rajthoz áll, mindkettőben a BRC Hyundai színeiben.

Az autóversenyző, a WTCR 2019-es világkupa-győztese a keddi sajtótájékoztatón elmondta: az ETCR-sorozat történetében komoly előrelépés, hogy 2022-től a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt írják ki, és a szervezet rögtön világkupa-rangra emelte a bajnokságot. "Ez egy igazán izgalmas évnek ígérkezik, hiszen ilyenben még soha nem volt részem. Két hivatalos FIA-sorozatban rajthoz állni a világ bármely autóversenyzője számára különleges dolgot jelentene. Mindig is szerettem, ha magasan van a léc, a megkettőzött kihívás sokszorosára emeli a motivációmat." - fogalmazott Michelisz Norbert, aki hozzátette: mindig is szerette feszegetni a határait, és igyekszik kihozni magából a legtöbbet. Elárulta: mindkét bajnokságnak úgy vág neki, hogy szeretné megnyerni, de legalább futamgyőzelmeket aratni, s úgy érzi, nagyobb tapasztalata alapján az elején a WTCR-ben lesz több esélye.

Mint elhangzott, három olyan hétvége is lesz, amikor egyszerre kell a két sorozatban versenyeznie, az első ilyenre három hét múlva, május elején Franciaországban kerül sor. Az elektromos autóról Michelisz elmondta, hogy 700 lóerős, tehát erősebb, mint a WTCR-es, viszont 500 kilóval nehezebb és utcai gumikkal van felszerelve. Beszélt arról is, hogy a WTCR-csapaton belül is új helyzettel került szembe, hiszen ő lett a rangidős, ami további motivációt ad a számára. A Michelisz felkészülését segítő teljesítménytréner, Matics Zsolt, a Fit4race alapítója hozzátette: az ETCR-ben sokkal fontosabbak a gyors rajtok és az első körök, ott a reakcióképesség az elsődleges, míg a WTCR-ben a koncentráció, a figyelem folyamatos fenntartása a fontos. Szerinte hatalmas önfegyelmet igényel az is, hogy az egyik bajnokságban történteken nem szabad majd átvinni a másik futamra. Ez mindenképpen a siker egyik kulcsa lesz - jelentette ki a teljesítménytréner.


Michelisz még nem tudta megmondani, pontosan kik lesznek a legnagyobb vetélytársai
, véleménye szerint csak az első néhány versenyhétvége után alakulnak ki az erőviszonyok. Az MTI kérdésére, mi lesz, ha az egyik versenysorozatban sokkal jobban szerepel, mint a másikban, konkrét választ még nem tudott adni, viszont ígéretet tett arra, hogy mindkét bajnokság összes futamán rajthoz áll majd. A sajtótájékoztatón Kováts Botond, OMV Hungária marketing menedzsere bejelentette, hogy a cég egyéni szponzorként erre az évre is meghosszabbította az autóversenyző támogatását.

MTI / Címlapfotó: WCTR 

2022. április 19. 11:40
Több mint 67 év börtönbüntetésre ítélt az egyesült államokbeli Colorado bírósága egy gambiai katonát, aki a vád szer...
Éles diplomáciai feszültség alakult ki Franciaország és Olaszország között, miután Matteo Salvini olasz minisztereln...
Kocsis Máté szerint „a brüsszelita MANöken teljesen elvesztette a fonalat a kamuzásban. Kár folytatnod a blöffölést,...
Migránsellenes tüntetések söpörnek végig az Egyesült Királyságon: Liverpooltól Bristolon át Newcastle-ig tiltakoznak...
Egy politikailag motivált, ostoba döntés, amelyet a végtelenségig próbálnak finomítani, ahelyett, hogy visszamennénk...
AZ ÖRDÖG ÜGYVÉDJE - A gyilkosok a védőszentjüknek hívják. Lichy József a tárgyalóterem karmestere, aki szavakkal vív...
family
TRAGÉDIA - Tragédia Taksonynál, az esküvőjükről hazafelé szenvedett frontális balesetet egy friss házaspár. Az autót...
A miniszterelnök a világbajnoki győzelemhez gratulált Kopasz Bálintnak, Kiss Péter Pálnak és kenu négyesünknek, Koll...
Sokan úgy érzik 50 felett a fogyás lehetetlen küldetés. A mérleg nyelve nem mozdul, pedig a futópad már izzik a lábu...
family