belföld

Könnyítések az agglomerációból ingázóknak - rengeteg új P R parkoló épül

A Magyar Közlönyben kedden jelent meg az új határozat, melyben a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára örömmel jelentette be a hírt, mely szerint az agglomerációban élők számára is nagy mértékben megkönnyítik majd az utazást.

„Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe. Dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni.” – írta közösségi oldalán. Az ő közlekedésüket igyekszik könnyebbé tenni a kormány, hiszen rengetegen az autót választják a tömegközlekedéssel szemben, ami azonban jóval időigényesebb a belvárosi dugók miatt. Az új stratégia szerint a megoldás a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztésében és vonzóbbá tételében rejlik. 

A tervezet a Keleti és a Nyugati Pályaudvarok korszerűsítése, valamint a Kelenföldet a Délit és a Nyugatit összekötő alagút, továbbá a kétvágányos ferihegyi gyorsvasút, a déli körvasút, új megállók megépítése mellett tartalmazza a Hév vonalak felújítását, a Hév kocsik cseréjét, esetenként összekötését a metróhálózattal, új Duna hidakat (Galvani és Aquincumi), valamint legalább 48 helyen P+R, B+R parkolók létesítését.

Tervezik az integrált tarifaközösség megvalósítását, vagyis azt, hogy az utazás során elegendő legyen egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra. 

Hozzátette: „A vasútnak újra fontos közlekedési eszközzé kell válnia Budapesten belül és a mainál sokkal kihasználtabb eszközzé a Budapest-agglomeráció közötti utazásoknál! Az európai, a magyarországi, a várostérségi és a budapesti vasúttal történő utazásokhoz sokkal átjárhatóbbá kell tennünk Budapestet! A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia ezt garantálja.”

A tervezet magában foglalja a vasútállomások megújulását, az infrastruktúra folyamatos bővítését, új közösségi terek és parkok jönnek majd létre, valamint kényelmesebbé és vonzóbbá akarják tenni a közösségi közlekedést minél több ember számára.

A döntés alapján „a következő két évtized nemzeti kormányai újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból!”

2021. december 29. 08:21
A Békemenet sikeresebb és Orbán Viktor mondanivalója népszerűbb volt, mint kihívójáé – ismertette legújabb felmérésé...
Magyarországon a kormány egyedülálló családtámogatási rendszert épített ki az elmúlt években, több mint harmincféle ...
Fontos látogatáson vesz részt a magyar miniszterelnök hétfőn. Orbán Viktor XIV. Leó pápával és Giorgia Meloni olasz ...
Ha az Európai Unió Putyin letartóztatásáról beszél, azzal nem lehet véget vetni az orosz–ukrán háborúnak. Területi e...
Vámpírok, akcióhősök és rengeteg zombi lepte el Santiago utcáit, idén is megrendezték a zombi sétát. A résztvevők lá...
Varázslóknak és boszorkányoknak öltöztek, így kedvezményesen mehettek be a látogatók a Gyöngyösi Állatkert elő Hallo...
A kötelező sorkatonaság bevezetéséről beszél a Tisza párt, miután kiderültek terveik a nyugdíjak megadóztatásáról, a...
A Békemenet sikeresebb és Orbán Viktor mondanivalója népszerűbb volt, mint Magyar Péteré - ez derül ki egy újabb fel...
Ketten meghaltak, amikor kamion csapódott az autójuknak Romániában. Sokkoló videó készült a tragédiáról, a teherautó...