belföld

Könnyítések az agglomerációból ingázóknak - rengeteg új P R parkoló épül

A Magyar Közlönyben kedden jelent meg az új határozat, melyben a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára örömmel jelentette be a hírt, mely szerint az agglomerációban élők számára is nagy mértékben megkönnyítik majd az utazást.

„Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe. Dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni.” – írta közösségi oldalán. Az ő közlekedésüket igyekszik könnyebbé tenni a kormány, hiszen rengetegen az autót választják a tömegközlekedéssel szemben, ami azonban jóval időigényesebb a belvárosi dugók miatt. Az új stratégia szerint a megoldás a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztésében és vonzóbbá tételében rejlik. 

A tervezet a Keleti és a Nyugati Pályaudvarok korszerűsítése, valamint a Kelenföldet a Délit és a Nyugatit összekötő alagút, továbbá a kétvágányos ferihegyi gyorsvasút, a déli körvasút, új megállók megépítése mellett tartalmazza a Hév vonalak felújítását, a Hév kocsik cseréjét, esetenként összekötését a metróhálózattal, új Duna hidakat (Galvani és Aquincumi), valamint legalább 48 helyen P+R, B+R parkolók létesítését.

Tervezik az integrált tarifaközösség megvalósítását, vagyis azt, hogy az utazás során elegendő legyen egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra. 

Hozzátette: „A vasútnak újra fontos közlekedési eszközzé kell válnia Budapesten belül és a mainál sokkal kihasználtabb eszközzé a Budapest-agglomeráció közötti utazásoknál! Az európai, a magyarországi, a várostérségi és a budapesti vasúttal történő utazásokhoz sokkal átjárhatóbbá kell tennünk Budapestet! A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia ezt garantálja.”

A tervezet magában foglalja a vasútállomások megújulását, az infrastruktúra folyamatos bővítését, új közösségi terek és parkok jönnek majd létre, valamint kényelmesebbé és vonzóbbá akarják tenni a közösségi közlekedést minél több ember számára.

A döntés alapján „a következő két évtized nemzeti kormányai újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból!”

2021. december 29. 08:21
A német rendőrség több száz kilogramm Captagon nevű, élénkítő hatású kábítószert foglalt le, amelyre egy Szász-Anhal...
Magyar Péter és Ukrajna uniós tagsága is megosztja a Tisza Párt szimpatizánsait.
Ukrajna háborúban álló ország, de ez nem jogosítja fel mindenre. Az ukránoknak nincs joguk a kényszersorozás során e...
Callcentert üzemeltetett egy budapesti börtönből egy férfi, aki egy nyereményjátékot ajánlva hívogatta az embereket ...
Mikrogravitációs körülmények között az izmok és a csontok tömege csökken, emiatt a testmozgás az űrben legalább olya...
Brüsszel egy évtizede támadja a magyar kormányt, miután megállította az illegális migrációt.
LESÚJTOTT AZ ARMAGGEDON - Templomtornyokat csonkított meg, tetőszerkezeteket tépett le, fákat csavart ki és napokon ...
family
BECSAPÓDÁS - Szörnyethalt egy sofőr, amikor frontálisan karambolozott egy másik kocsival Lábodnál, 10 éves kisfia ül...
Miért jelennek meg bizonyos emberek, állatok, helyek vagy események az álmainkban? Mit üzennek a visszatérő álmaink?...
family