Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára örömmel jelentette be a hírt, mely szerint az agglomerációban élők számára is nagy mértékben megkönnyítik majd az utazást.
„Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe. Dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni.” – írta közösségi oldalán. Az ő közlekedésüket igyekszik könnyebbé tenni a kormány, hiszen rengetegen az autót választják a tömegközlekedéssel szemben, ami azonban jóval időigényesebb a belvárosi dugók miatt. Az új stratégia szerint a megoldás a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztésében és vonzóbbá tételében rejlik.
A tervezet a Keleti és a Nyugati Pályaudvarok korszerűsítése, valamint a Kelenföldet a Délit és a Nyugatit összekötő alagút, továbbá a kétvágányos ferihegyi gyorsvasút, a déli körvasút, új megállók megépítése mellett tartalmazza a Hév vonalak felújítását, a Hév kocsik cseréjét, esetenként összekötését a metróhálózattal, új Duna hidakat (Galvani és Aquincumi), valamint legalább 48 helyen P+R, B+R parkolók létesítését.
Tervezik az integrált tarifaközösség megvalósítását, vagyis azt, hogy az utazás során elegendő legyen egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.
Hozzátette: „A vasútnak újra fontos közlekedési eszközzé kell válnia Budapesten belül és a mainál sokkal kihasználtabb eszközzé a Budapest-agglomeráció közötti utazásoknál! Az európai, a magyarországi, a várostérségi és a budapesti vasúttal történő utazásokhoz sokkal átjárhatóbbá kell tennünk Budapestet! A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia ezt garantálja.”
A tervezet magában foglalja a vasútállomások megújulását, az infrastruktúra folyamatos bővítését, új közösségi terek és parkok jönnek majd létre, valamint kényelmesebbé és vonzóbbá akarják tenni a közösségi közlekedést minél több ember számára.
A döntés alapján „a következő két évtized nemzeti kormányai újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból!”