
Oroszország elleni atomháborúra készülnek a britek: nukleáris fegyvereket adnának Németországnak
"A baleset napjának reggelén elvégzett tervezett szemle során nem észleltek rendellenességet a kábelen" - pontosították az ügynökség nyomozói első közleményükben, amely megerősített megállapításokat tartalmaz, és nem pontos következtetéseket a baleset okaira vonatkozóan.
A szombaton nyilvánosságra hozott első vizsgálati eredmények szerint a baleset "a mintegy óránkénti 60 kilométeres sebesség mellett történt". A jelentés szerint "az események kevesebb mint 50 másodperc alatt zajlottak le".
A Gloria siklóvasút, amely jelenlegi formájában 1914-ben épült, két sárga kocsiból áll, amelyek egy ellensúlyrendszer segítségével felváltva mennek fel és le egy 45 méteres szintkülönbségű pályán 276 méter hosszan, az "átlagosan 18 százalékos lejtőn" - emlékeztettek a GPIAAF nyomozói.
"A kocsikat egy kábel köti össze, amely egy nagy, fordítható keréken keresztül egyenlíti ki súlyukat, és amely a Calçada da Glória (az állomás) tetején, egy földalatti műszaki helyiségben található" - írták, hangsúlyozva, hogy a két kocsit összekötő kábel a föld alatt helyezkedik el.
Szeptember 3-án 18 órakor a Gloria siklóvasút kocsijai a megfelelő állásban voltak - írták, hozzátéve, hogy a kocsikban utazók pontos száma jelenleg nem ismert. Néhány perccel később a kabinok megkezdték útjukat, de "néhány pillanattal az indulás után, mintegy hat méter megtétele után, hirtelen elveszítették az összekötő kábel által biztosított egyensúlyi erőt". A 2. számú kabin (az út alján) hirtelen hátrafelé kezdett haladni. Az 1. számú kabin, a (felső állomástól) Calçada da Glóriától, továbbra is lefelé haladt, és sebessége egyre nőtt, annak ellenére, hogy a vezető megpróbálta lefékezni - írták a GPIAAF nyomozói.
Mintegy 170 méterrel az út kezdete után, a Calçada végső szakaszán található jobbos kanyar elején a jármű a (nagy) sebessége miatt kisiklott és felborult
- derült ki a jelentésből.
Az előzetes vizsgálat szerint a jármű teljesen elvesztette irányíthatóságát, a kabin felső részével oldalról nekicsapódott a bal oldalon található épület falának, ami a fa karosszéria megsemmisülését eredményezte. Ez után frontálisan nekicsapódott egy lámpaoszlopnak és a siklóvasút légi elektromos hálózata tartószerkezetének; mindkettő öntöttvas, így nagyon jelentős károkat okozott a kocsiban. A kocsi végül egy másik épület sarkánál állt meg.
Öt portugál és tizenegy külföldi halt meg a balesetben, amelynek a legfrissebb adatok szerint mintegy húsz sérültje is van.
Forrás: MTI

Oroszország elleni atomháborúra készülnek a britek: nukleáris fegyvereket adnának Németországnak

Jó üzlet a lengyeleknek a háború

Moszkvának üzent a belga miniszter, szerinte ekkor jön el a világvége

Nem kérünk a dezertőrökből! – Keményen reagáltak a németek és lengyelek a több tízezer új ukrán menekültre

Rosszul hangzik: Donald Trump elrendelte az atomfegyvertesztek újrakezdését

Állami kampányban és fesztiválon is szerepelt a gyermekpornográfiáért elítélt drag queen

Újabb részletek derültek ki a Louvre kirablásáról

Nem akart abortuszt – agyonlőtte várandós barátnőjét

Szemcseppel ölte meg szeretője a rendőrfőnököt

Folyóba gurult egy autó és elmerült a sofőr feleségével

Hentesbárddal ölt meg egy kisfiút egy nő, egy parkolóban esett neki

Ezért nem enged Zelenszkij a háborúból