Fotó: MTI/Demecs Zsolt - Hann Endre, a Medián ügyvezetője
Több mint ötmillió forinthoz juthatott például a Budapest Brand NZrt.-től a Budapest Párbeszéd konzultációs és edukációs kampány előkészítésében és támogatásában való szakértői tevékenység címén Zaránd Péter, aki korábban a Momentum, majd Puzsér Róbert 2019-es kampányát vezette, mielőtt Márki-Zay Péter baloldali közös miniszterelnök-jelölt kampányfőnöke is lett. Több mint hatmillió forintról kötöttek szerződést a Paradigma Intézethez köthető Mentat Consulting Kft.-nek stratégiai (üzletviteli és egyéb vezetési) tanácsadói feladatok ellátása címén. Ezenkívül több mint 200 millió forintot vertek el a Budapest Brand NZrt. információs pultjainak üzemeltetésére, amely különböző külsős kft.-k kasszáját gazdagította.
Karácsony Gergely hálás volt egykori munkahelyének, a Mediánnak is, a cég hat közvélemény-kutatást is végezhetett közel 15 millió forintért, amelyet szintén a Budapest Brand Nzrt.-én keresztül fizettek ki a baloldali elemző cégnek.
Négyszázmillió médiavásárlásokra
Nyomdai szolgáltatásra 25 millió, fotózásra 10 millió, televíziós felvételekre 30 millió forint ment el a fővárosi cég költségvetéséből külsős társaságoknak. Az egyik legnagyobb tétel a beszerzésekben szintén nem kulturális programokról szólt, hanem médiabeszerzésről, médiafoglalásról, médiavásárlásról. Ezen a címen nettó 400 millió forint értékben kötöttek keretszerződést egy (az utolsó céges adatok szerint) egyszemélyes céggel, a Perform Consulting Kft.-vel. Rendezvénytechnikára 350 milliót szántak a közpénzből működő fővárosi társaság forrásaiból, és ötmillió forint csurrant az egykori FreeSZFE mozgalom vezérhajójának számító Katona József Színháznak is a tavaszi fesztivál programjaiban való részvételért. Nyújtottak 7,5 millió forint támogatást a többnyire kormányellenes plakátok utcai kihelyezésére irányuló ARC pályázatra is a szervezőknek, de közel 18 millió forint jutott utcai séták vezetésére is egy liberálisokhoz köthető egyesülésnek.