- jelentette ki.
Szijjártó Péter aláhúzta, hogy a BYD ma a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, míg az elektromos akkumulátorok terén a második legnagyobb szereplő, továbbá a távközlésben, a telekommunikációban és az informatikában is a globális élvonalban van.
Rámutatott, hogy a cég Komáromban elektromos buszokat gyárt, amelyek rendkívül népszerűek mind Magyarországon, mind Európa többi részén, a londoni tömegközlekedésben például 80 százalék körüli a részarányuk.
Kiemelte, hogy hazánkban a kormány támogatásával az önkormányzatok folyamatosan cserélik le régi környezetszennyező buszaikat elektromosra, és az ilyen, újonnan forgalomba állított járművek mintegy 42 százalékát a BYD adja.
"Ez azt jelenti, hogy Magyarországon az elektromos buszok tekintetében a kínaiak abszolút piacvezető pozícióra tettek szert" - mondta.
A miniszter arra is kitért, hogy az elektromos autóipar határozza meg a világgazdaság következő éveit és évtizedeit. Ezt az átállást visszafordíthatatlan folyamatnak nevezte, amelynek nyomán gyakorlatilag teljesen új iparág jön létre.
"Ez abból a szempontból jó hír, hogy a közúti közlekedés elektromos alapokra történő átállítása nélkül a környezetvédelmi célokat egyszerűen lehetetlen lenne elérni, mivel a világon kibocsátott valamennyi károsanyag 14 százaléka a közúti közlekedésből származik" - figyelmeztetett.