Az Oroszországgal szembeni kőolajembargónak rendkívül negatív gazdasági hatása lehet egyes uniós tagállamokra, köztük Magyarországra is. Magyarország a nyers kőolaj 60 százalékát ugyanis Oroszországból, a Barátság kőolaj vezetéken keresztül importálja.
Az orosz olajcsapok elzárása a MOL két finomítóját érintheti, a százhalombattait és a pozsonyit. Az orosz olajról történő átállás pedig nemcsak, hogy költséges, de időigényes is. A MOL számításai szerint az oroszországi Ural típusú olajról más, Brent olajtípusra való átállása jelentős költségekkel (400-500 millió dollárral) járna, és hozzávetőlegesen 2-4 évbe telne.
Benzin és gázolaj hiány
Az orosz exportőrök az embargót követően a nyersolajat és a finomított olajat, tehát az üzemanyagokat más piacokra irányítanák át. Európából így pedig hiányoznának ezek a mennyiségek. Így Magyarország Európából sem tudna finomított, benzint vagy gázolajat importálni. Európán kívülről az Adria vezetéken pedig akár csak fél év múlva tudnánk pótolni a teljes kieső mennyiséget.
Az azonnali embargó következménye az ellátás-biztonsági kockázat, ami áruhiány veszélyével fenyegetne.