A Ferrari NV sportkocsigyártó vállalat tavaly 13 221 autót értékesített, 18,5 százalékkal többet az előző évinél. Értékesítési árbevétele 19,3 százalékkal 5,09 milliárd euróra emelkedett, adó, kamat és értékcsökkenés előtti üzemi eredménye (EBITDA) 15,8 százalékkal nőtt, 1,773 milliárd euróra, 34,8 százalékos üzemi eredmény szintű bevételarányos jövedelmezőség mellett.
Nettó nyeresége 939 millió euró lett, 12,7 százalékkal magasabb a 2021-es 833 milliónál. Egy részvényre vetítve 5,09 euró lett a nyereség 4,50 euró után.
A Ferrari termékportfóliója tavaly kilenc belsőégésű motoros modellt és három hibrid modellt tartalmazott, amelyek között 78-22 százalékos arányban oszlott meg az értékesítési volumen.
A forgalomnövekedésihez minden földrajzi piaci szegmens hozzájárult. Az EMEA-térségben 8,5 százalékkal, az amerikai kontinens 21,8 százalékkal, a kontinentális Kína, Hongkong és Tajvan együtt 72,6 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térség többi részén pedig 17,1 százalékkal nőtt az értékesítés.