A fotó illusztráció: MTI/Sóki Tamás
A hazai vendégek 1,2 millió éjszakát töltöttek a szálláshelyeken, míg az 1,7 millió külföldi vendégéjszaka közel 15 százalékkal haladta meg a tavaly decemberi értéket.
Mint az NGM megjegyezte, decemberben az ország teljes szálláshely-forgalmának mintegy 47 százalékát, közel 1,4 millió éjszakát vidéken regisztrálták. A Budapesten kívül eltöltött vendégéjszakák 74 százalékát a belföldi vendégeknek köszönhették a szálláshelyek, a legnépszerűbb célpontnak ismét a Balaton bizonyult. Budapesten kiemelkedő mértékben, közel 20 százalékkal nőtt a külföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma.
A megnövekedett utazási kedv következtében a szálláshelyek bevétele megközelítette a 90 milliárd forintot, ami 22,3 százalékkal volt több mint 2023-ban. Ebből 40,2 milliárd forintot vidéken költöttek el a vendégek, ahol a bevételek 11,3 százalékkal haladták meg az előző évit. A vendéglátóhelyeken összesen 166,2 milliárd forint bevétel keletkezett, ami 10,4 százalékos növekedést jelent az előző év utolsó hónapjához képest.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy 2024-ben összességében 18 millió vendég érkezett a magyarországi szálláshelyekre, ez közel 11 százalékkal volt több mint 2023-ban. A belföldi vendégek száma mintegy 9,3 millió volt, míg külföldről 8,7 millió vendég érkezett hazánkba. Az év egészét tekintve a belföldi vendégek száma 5,2 százalékkal, a külföldről érkezett vendégek száma több mint 17 százalékkal bővült. 2024 január-decemberben összesen 44,2 millió vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ami közel 6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben.
2024-ben is a Balaton volt a legnépszerűbb turisztikai térség, a szálláshelyek a vidéken eltöltött vendégéjszakák 70 százalékát a belföldi vendégeknek köszönhették. A szálláshelyek bevételei országosan közel 16 százalékkal 1050 milliárd forintra emelkedtek, míg a vendéglátóhelyek bevétele 11 százalékkal 2005 milliárd forintra nőtt.
Az NGM kiemelte: az adatok rávilágítanak, hogy a magyar családok egyre bátrabban és egyre többet fordítanak utazásra és kikapcsolódásra. A fordulat egyértelmű, a családok bizalma fokozatosan erősödik. Ez most már a rekordmagas foglalkoztatásban, a magas reálbéremelkedésben, a fogyasztás látványos bővülésében, a lakossági hitelezés felfutásában, a lakástranzakciók számának dinamikus emelkedésében, az új- és használt autópiac élénkülésében, továbbá a szárnyaló hazai turizmusban is tetten érhető - sorolta az NGM.
Hangsúlyozták: a turizmus stratégiai fontosságú ágazatként Magyarország gazdaságának meghatározó pillére, amely mintegy 400 ezer család számára biztosít megélhetést és a tavalyi éves teljesítményét figyelembe véve a gazdaság egyik legfontosabb hajtóerőjévé vált.
A turisztikai ágazat kimagasló teljesítménye - a kormány családokat és vállalkozásokat segítő 21 pontból álló új gazdaságpolitikai akcióterve mellett - jelentős mértékben hozzájárul ahhoz, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így a családok minél több pénzből tudjanak gazdálkodni - mutatott rá az NGM.
Forrás: MTI