Elég ijesztő tény, hogy a repülőgépen bárhol is lyukat lássunk, hiszen a katasztrófafilmekből már jól tudjuk, hogy ez általában nem jelent jót. Az ablakokon található aprócska lyukak viszont nem a véletlen művei, egész egyszerűen csak egy légtelenítő szelep, ami a belső és külső légnyomás közötti különbség kiegyenlítéséért felel.
A repülőgépek ablaka – a modern ablakokhoz hasonlóan – három rétegből áll. A repülőgépek utazómagasságában 10–11 ezer méteren a külső nyomás sokkal alacsonyabb, mint a gép kabinjában uralkodó, normális légnyomás, azaz az utasszállító gépek kabinja túlnyomásos. A két belső üveg elég erős ahhoz, hogy önmagában is kiállja ezt a terhelést, de normál körülmények közt ezt a terhet a külső üveg viseli a lyuknak köszönhetően. Az utashoz legközelebbi belső üveg is meglehetősen biztonságos, és védi a másik kettőt.