Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesterré választása után azzal kezdte a munkát, hogy elrendelte számos olyan projekt felülvizsgálatát, amelyeket lényegében startra készen kapott Tarlós István előző városvezetőtől. Hogy ennek mi volt az oka, azt nem tudhatjuk, az eredmény azonban világos: miközben csúszott a projektek megvalósítása, még drágultak is. Mindeközben a fővárosi vezetés azzal volt elfoglalva, hogy a késlekedésért és lényegében minden másért is a kormányt hibáztassa - írta az origo.hu.
Így alakulhatott ki az a helyzet, amellyel a budapestiek 2021 júniusában szembesültek: a sokáig halogatott és idő közben megdrágult építkezéseket egyszerre kezdték el, amivel megbénították a város autós forgalmát. Karácsonyék a metrófelújítás idején fogtak bele a pesti alsó rakpart átépítésébe Margit híd és az Országház közötti szakaszon, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése érintett több forgalmas helyszínt. Június 16-án kezdődött el a Lánchíd felújítása, majd június 19-én következett be a Nyugati pályaudvar lezárása. A folyamatot pedig a Blaha Lujza tér renoválásának megkezdése tetőzte be, ami tovább lassította a forgalmat a belvárosban.