A szerdai lapszámban megjelent cikkben a Wizz Air és a Malév GH egykori földi kiszolgáló partnere, a Budport Handling befektetője úgy fogalmazott: azt "már megszokhattuk, hogy az ilyen helyzetekben különösen a diszkont légitársaságok fenyegetőznek. Hol járatritkítással, hol a bázisokra szétosztott repülőgépek számának csökkentésével vagy a bázis bezárásával".
Galgóczy Ferenc azzal kapcsolatban nyilatkozott, hogy pünkösdkor megjelent a légitársaságokra is kivetett extraprofitadóról szóló kormányrendelet. A védelmi alapokhoz az utasok száma alapján kell hozzájárulni.
A különadó miatt tiltakozását fejezte ki a magyarországi piac legnagyobb szeletét, több mint 30 százalékát birtokló Wizz Air elnöke, Robert Carey. A Magyar Nemzet megkeresésére azt írta, hogy mivel a légi közlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus-járvány miatt és nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a pandémia kitörése előtti szintet, szerinte minden újabb gazdasági teher lassítja a régóta várt fellendülést. Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges - utalt arra Robert Carey, hogy a cége áremeléssel reagálhat a hazai különadóra.