2021 őszén több hír is szólt arról, hogy a baloldali előválasztás tízezer aktivista önkéntes és ingyenes munkájával valósult meg. Sokan időt és pénzt nem kímélve dolgoztak tehát a hatpárti összefogás kampányán. Ám vannak, akik évek óta nagyon jól keresnek a baloldal bukott választásain.
Így van ezzel a baloldali médiabirodalom, a 2019-ben elindított EzaLényeg-csoport tulajdonosa, ifjabb Páva Zoltán is. A lejáratóoldalakat kiadó Oraculum 2020 Kft. rögtön az indulás, a baloldal számára országos tekintetben vesztes önkormányzati választás évében 21,7 millió forint adózott eredményről adott számot. 2020-ban rekordmértékű, 52 millió forintos adózott nyereségre tettek szert, amelyet egy gyengébb év követett, valamivel több, mint 2,5 millió forintos adózás utáni profittal. Végül 2022-ben, a baloldal számára bukott kampányévben újra megerősödött, és 25,6 millió forintos adózott nyereségre tett szert a Páva-vállalkozás.
Nem volt ezzel egyedül. Korábban, a céges beszámolók nyilvánosságra kerülését követően a Magyar Nemzet cikksorozatban mutatta be, hogy sok balliberális elemzőcég, közvéleménykutató, médium és tanácsadó valójában jól járt a 2022-es vesztes választás évében.
Az MSZP-közeli Hírklikk csaknem tízsszeresére növelte profitját, a balliberális HVG kiadója közel félmilliárdos profittal zárt tavaly, Varga Zoltán médiatulajdonos 2,5 milliárdos osztalékot vett ki a Brüsszel által is finanszírozott Central Médiacsoportból, a részben szintén az Európai Bizottság által fenntartott 444.hu elérte az egymilliárdos árbevételt.