Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Alfons Dintner szerint a most kezdődő fejlesztés nem csupán a termelést bővíti, de annak színvonalát is fejleszti, a gyártás így pillanatok alatt tud majd átállni egyik feladatról a másikra. Az Audi stratégiájában fontos szerepet tölt be a szerszámgyártás, hiszen a karosszériaelemek sorozatgyártása a legmagasabb szintű, magas hozzáadott értéket teremtő autóipari folyamatok közé tartozik. A győri üzem ennek a tevékenységnek nemzetközi szinten is fontos bázisa, a helyi szakképzés és felsőoktatás pedig az Audi Hungária innovációs képességének az alapja - tette hozzá.
A cég képviselője úgy fogalmazott, hogy az Audi folyamatos fejlesztéssel válaszol a kihívásokra, és a magyar kormányhoz hasonlóan úgy véli, hogy a beruházásokat a járvány sem fékezheti. Alfons Dintner szerint ennek köszönhető, hogy a vállalat a válság ellenére is eredményes évet zárt tavaly.
Győr országgyűlési képviselője a térség gazdasági zászlóshajójának nevezte az Audi helyi üzemét. Simon Róbert Balázs (Fidesz) megköszönte a vállalat társadalmi szerepvállalását is, és üdvözölte, hogy az Audi fontos szerepet vállal az elektromobilitásban. Fejlődni az tud, akinek van jövőképe, és ma a járműiparban az elektromos autózás a jövő - tette hozzá.
A német Audi 1994-ben kezdett Győrben járműmotorokat gyártani. A magyarországi leányvállalat ma már több mint 12 ezer munkavállalóval Magyarország legnagyobb autóipari foglalkoztatója, tevékenysége a motorgyártáson túl a járműgyártásra, a szerszámgyártásra, a fejlesztésre is kiterjed.
Az Audi Hungária Zrt. 2018-ban 7,3 milliárd euró, 2019-ben 8,5 milliárd euró nettó árbevételt ért el, túlnyomórészt külföldi értékesítésből. Adózott eredménye 2018-ban megközelítette a 440 millió eurót, 2019-ben a 353 millió eurót.
MTI