György László: stratégiai kérdés a hátrányos helyzetű gyermekek felkarolása

Gazdaság- és nemzetstratégiai kérdés a hátrányos helyzetű gyermekek felkarolása, hogy versenyképes végzettséget szerezve gondoskodhassanak a saját megélhetésükről - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára pénteken, a budapesti Brain Bar fesztiválon.

A Tanítsunk Magyarországért mentorprogramot bemutató előadásában György László hangsúlyozta, hogy az ország sok települése távol van a továbbtanulási és munkalehetőségektől, ezért az itteni gyermekek több mint fele nem jut tovább az általános iskolánál. A képzettséget tehát - mint mondta - nagyban befolyásolja az, hogy hová születik valaki, de ezen szerencsére lehet változtatni. Hozzátette, hogy a kormány a válságkezelés közepette is hosszú távra tervez, így a munka és a tanulás lehetőségei biztosítottak, de a hozzáférés esélyei eltérőek. Az államtitkár szerint az oktatási rendszer sikere egyebek mellett épp azon múlik, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítson.


György László közölte, hogy a Tanítsunk Magyarországért külföldi mintája a Teach for America, de a belföldi viszonyokhoz igazodva arányaiban több gyermeket kell elérni, és gyorsabban, mint a tengerentúlon. A 10 ezer halmozottan hátrányos helyzetű gyermek mellé 2500 egyetemista mentorra lesz szükség. Az ő feladatuk lesz, hogy a munkájukhoz szükséges tudást elsajátítva a hetedikes és nyolcadikos iskolásokat megismertessék a közvetlen környezetükön túli világgal, bemutassák nekik a továbbtanulási lehetőségeket, és emellett kikapcsolódni is elvigyék őket, hogy új élményekkel gazdagodjanak.
Az idei tanév kezdetére, vagyis a program indulása után 2 évvel 1300 mentorral dolgoznak, és az államtitkár abban bízik, hogy 2 év múlva meglesz a szükséges létszám, így onnantól a Tanítsunk Magyarországért minden rászoruló iskoláshoz eljuthat. A kezdeményezés akkor lesz sikeres, ha a mentoráltak mindegyike legalább szakmát szerez - tette hozzá.
A honlapján olvasható bemutató szerint a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram az ITM, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), a Klebelsberg Központ (KK) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) összefogásával jött létre, de várják más szervezetek csatlakozását is. Belföldi és nemzetközi kutatásokra hivatkozva kiemelték, hogy a mentoráltak tanulmányi eredményei akár 20 százalékkal is javulhatnak. A program ugyanakkor nem kizárólag arról szól, hogy a kistelepülésen élő gyermekekből kihozza a legtöbbet, hanem a kölcsönös tanulásról, egymás támogatásáról, a magyar közösségek megerősítéséről is - írták.

 

MTI / Címlapfotó:Facebook/Tanítsunk Magyarországért

2021. szeptember 10. 12:48
Ukrajna immár nyíltan zsarolja hazánkat létfontosságú energiabeszerzési útvonalának elvágásával, ha továbbra sem tám...
Éles diplomáciai feszültség alakult ki Franciaország és Olaszország között, miután Matteo Salvini olasz minisztereln...
Kocsis Máté szerint „a brüsszelita MANöken teljesen elvesztette a fonalat a kamuzásban. Kár folytatnod a blöffölést,...
Migránsellenes tüntetések söpörnek végig az Egyesült Királyságon: Liverpooltól Bristolon át Newcastle-ig tiltakoznak...
Augusztus 21-én örökre lehunyta a szemét.
Augusztusban a lakosság és a vállalatok körében is kedvezőbb kilátásokat mért Századvég Konjunktúrakutató Zrt. A gaz...
Menczer Tamás szerint az ukrán külügyminiszter hazug módon reagált Szijjártó Péter szavaira, miközben Kijev folyamat...
Egy kevésbé ismert szabály kizárhatja a túlárazott lakásokat a programból.
A Tisza Párt ifjúsági tagozatává silányult Momentum egykori elnöke Ukrajnát már nagyon az EU-ban látná.