A Tanítsunk Magyarországért mentorprogramot bemutató előadásában György László hangsúlyozta, hogy az ország sok települése távol van a továbbtanulási és munkalehetőségektől, ezért az itteni gyermekek több mint fele nem jut tovább az általános iskolánál. A képzettséget tehát - mint mondta - nagyban befolyásolja az, hogy hová születik valaki, de ezen szerencsére lehet változtatni. Hozzátette, hogy a kormány a válságkezelés közepette is hosszú távra tervez, így a munka és a tanulás lehetőségei biztosítottak, de a hozzáférés esélyei eltérőek. Az államtitkár szerint az oktatási rendszer sikere egyebek mellett épp azon múlik, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítson.
György László közölte, hogy a Tanítsunk Magyarországért külföldi mintája a Teach for America, de a belföldi viszonyokhoz igazodva arányaiban több gyermeket kell elérni, és gyorsabban, mint a tengerentúlon. A 10 ezer halmozottan hátrányos helyzetű gyermek mellé 2500 egyetemista mentorra lesz szükség. Az ő feladatuk lesz, hogy a munkájukhoz szükséges tudást elsajátítva a hetedikes és nyolcadikos iskolásokat megismertessék a közvetlen környezetükön túli világgal, bemutassák nekik a továbbtanulási lehetőségeket, és emellett kikapcsolódni is elvigyék őket, hogy új élményekkel gazdagodjanak.
Az idei tanév kezdetére, vagyis a program indulása után 2 évvel 1300 mentorral dolgoznak, és az államtitkár abban bízik, hogy 2 év múlva meglesz a szükséges létszám, így onnantól a Tanítsunk Magyarországért minden rászoruló iskoláshoz eljuthat. A kezdeményezés akkor lesz sikeres, ha a mentoráltak mindegyike legalább szakmát szerez - tette hozzá.
A honlapján olvasható bemutató szerint a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram az ITM, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), a Klebelsberg Központ (KK) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) összefogásával jött létre, de várják más szervezetek csatlakozását is. Belföldi és nemzetközi kutatásokra hivatkozva kiemelték, hogy a mentoráltak tanulmányi eredményei akár 20 százalékkal is javulhatnak. A program ugyanakkor nem kizárólag arról szól, hogy a kistelepülésen élő gyermekekből kihozza a legtöbbet, hanem a kölcsönös tanulásról, egymás támogatásáról, a magyar közösségek megerősítéséről is - írták.