március
21.
Benedek
EUR: 312.82
USD: 275.61
Kövessen minket!
Bejelentkezés

Autó

Hibridként is jó a koreai nagyfiú?
2016. január 10. 17:03

Hibridként is jó a koreai nagyfiú?

Első Optima tesztautónk egy kétliteres benzines példány volt, kézi váltóval és közepes felszereltséggel. Nagyon szerettük, egyedül a nagyobb méretű alufelniket hiányoltuk a csodás vonalvezetésű kasztni alól. Mert az Optima azon autók közé tartozik, amelyeknél a tökéletes megjelenés szempontjából kiemelt fontossággal bír a kerekek mérete és fazonja. Ezen kívül néhány extrát óhajtottunk volna még a kis híján ötméteres limuzin fedélzetére, de ezeket is inkább csak a méret által sugallt luxusszínvonal teljesítése miatt, valamint egy kis húzóerőt kértünk volna még pluszba, hogy tökéletes legyen. Ennyi. A fogyasztáson pont nem fanyalogtunk egy percig sem, egy másfél tonnás autó mozgatásáért jogosnak éreztük az alig több mint 8 literes átlagot, főleg egy benzines motortól.


KÉPGALÉRIA

Jelen alanyunkhoz megkaptuk a nagyobb felnit (bár még mindig nem a kínálat legszebbjét), a teljes arzenált az extralistáról, némi többlet erőt és automataváltót. Utóbbi kettőt az autó legkülönlegesebb tulajdonságának, a hibrid hajtásláncnak köszönhettük. Ennek pont az a 165 lóerős, kétezres benzines adja a „robbanómotoros” alkotóelemét, amely az elsőként tesztelt Optimánkban szolgált. Mellé egy 47 lovas, 205 Nm nyomatékkal bíró villanymotor társult. A két elem összesített teljesítménye 177 lóerőt ér el, a nyomatékgörbék összege pedig 319 Nm-en tetőzik, már egészen alacsony fordulaton, 1000 és 2000 között. Hogy meglegyen az igazi varázslat, úgy hozták össze a hibrid rendszert, hogy tisztán elektromos (EV) üzemben is tudjon haladni az Optima Hybrid.

Persze ahogy lenni szokott, ez nem megy hosszan, csak egy-két kilométer megtételéig, de meglepően magas sebességhatárral, mert akár 100-zal is suhanhatunk úgy, hogy a benzinmotorban állnak a dugattyúk.
Az impozáns számok ellenére viszont már most leszögezem, hogy jobban örültem volna, ha az 1,7-es dízel ketyeg az orrában. Mert a hibridség ugyebár a gazdaságos üzemre hajt, ami teljesült is, de szerintem nem kellő mértékben. A kétezres benzineshez képest a hibrid változat nálam 2,5 literrel kért kevesebbet városi forgalomban (7 vs. 9,5 liter), amely egyrészt túl kevés ennyi abrakadabráért cserébe, másrészt a CRDI motor is hozta volna ezt az eredményt – vagy még jobbat. Egyébként az Optima Hybrid fedélzeti számítógépe annyira becsületes, hogy pár decivel még többet is mért a valós fogyasztásnál (7,3 l/100 km).


Ha takarékoskodásról van szó, akkor nálam az a helyzet, hogy legyen inkább csúnya dízelröfögés és tankoláskor büdös gázolajszag a kézen, mint bonyolult, nehéz hajtáslánc, a vele törvényszerűen együtt járó automataváltóval, no meg az aksi miatt összezsugorodott csomagtartóval. Bár nem ennyi, de ereje a turbódízelnek is van bőven (nyomatéka egyébként ugyanennyi, csak egy kicsit magasabb fordulaton), és azokat az extrákat is megrendelhetjük hozzá, amelyeket a Hybridben nagyon szerettünk. A legokosabb azonban mégis az lenne, ha a Sorento-ban használt, bivalyerős, 2,2-es dízelt építenék az Optima gépházába, szerintem itthon egy olyan változat tudna igazán aratni!


Merthogy tesztautónk nem csak gyönyörű volt kívül, belül, és fejedelmi kényelmet nyújtott, hanem az ellátmánya sem volt hétköznapi. Elektromos állítású, fűthető és szellőztethető ülések elől, de a hátsók, sőt, a kormány is fűthető. Kívülről egybefüggő fekete üvegnek látszó, belülről nézve középen osztott, első-hátsó napfénytető, érintőképernyős navigációs rendszer, tolatókamera, kulcsnélküli központi zár és motorindítás. Bluetooth a telefon-kihangosításhoz és a zenehallgatáshoz, 550 W-os Infinity hangrendszer, tempomat, hangvezérlés, bőrkárpit az üléseken, a kormánykeréken, a váltón és a műszerfalon, szürkületben automatikusan felkapcsolódó Xenon fényszórók, esőszenzor, na és persze elektromos ablakemelők mindenhol. Kétoldali automata klíma, ABS, ESP és sok-sok légzsák. Egy levegővel nehéz végigmondani a listát, és egyik tétel sem jelentéktelen.


Ezeken kívül szép nagy helykínálat és jó kialakítású ülések is szolgálták a kényelmünket. Külön kis kedvesség a tervezőktől, hogy az utastér belső világítása aktiválódik, ha kulccsal a zsebünkben közelítünk az autóhoz. A rugózás kényelmes, egészen hajókázós élmény az Optima Hybrid fedélzetén utazni, amely a kétezres benzineshez képest bő 240 kilóval nehezebb, és a többlet javarészét a csomagtartójában cipeli egy méretes lítium polimer akkumulátor formájában. Az eredetileg 505 literes csomagtérből így csak 381 liter marad a poggyászok számára, bővítési lehetőség nincs, ráadásul a zsanérok csúnyán betolakodnak a raktérbe.


A vezető számára a hajtáslánc sajátosságai, a hibridhajtás aktuális üzemmódjáról és az összegyűjtött „ECO-pontokról” tájékoztató kijelző, valamint az érintőképernyő jelenti az érdekességet, maga a vezetés nem ad az átlagosnál jobb élményt. Ellenben nagyon kényelmes vele siklani, az első pár kilométer után teljesen egyértelművé válik, hogy ez az autó az utasoké illetve az utazásé. Pedig a középkonzol a vezető felé fordul, minden kéz alatt van, és még arra is figyelmeztet az autó, ha indításkor el van tekerve a kormány. Viszont nincs kirobbanó húzóerő, indirekt a kormányzás, elég billegős a futómű hangolása, és húzósabb kanyarban előszeretettel tolja kifelé az orrát a méretes kasztni. A regeneratív féket normálisan adagolni valódi művészet, bár ez a hibridek között nem szokatlan jelenség, de itt talán még macerásabb kezelni, mint a hasonszőrűeknél. Az automataváltó viszont egész gyors és simán is kapcsol, a nem duplakuplungosok között jól megállja a helyét, bár a német szerkezeteknek a nyomába sem ér.


Mindez a Kiánál ma 9 millió forintért kapható, ami a hibridek világában kedvezőnek mondható. És ezért az összegért nem csak nagy és jó autót kapunk fejedelmi felszereltséggel, valamint 7 év / 150 ezer kilométer garanciával, hanem fejeket elcsavaró megjelenést is! Feláras extra nincs a listán, mert minden létező kényelmi és biztonsági berendezés benne van a csomagban, egyedül a metálfényért kell 120 ezret fizetni. Az 1,7 literes dízel változat, a Hybrid szintjére emelt felszereltséggel, de automataváltó nélkül ugyanennyibe kerül.


Tesztautónkon egy szerencsés (vagy szerencsétlen) véletlennek köszönhetően kalocsai motívumok díszelegtek, de ezek nélkül is nagyon mutatós az Optima. A hibridségből adódóan a különleges felnik is vonzzák a szemet, de a sokküllős óriáskerék áll neki a legjobban. Ha az forog a kerékjáratokban, akkor a külsejével sok konkurenst lepipál a koreai nagylegény, ez nem kérdés. Ritkán láttam annyi érdeklődő és elismerő tekintetet, mint az eddig tesztelt két Optima kormánya mögött ülve. A siker felé tehát minden szempontot figyelembe véve viszonylag biztos útja van az autónak (mellesleg még biztosabb lenne a Sorento 200 lovas dízelével). Egyedül az lehet aggasztó, hogy nem fogja-e jelentősen csorbítani a hazai értékesítést az olcsó amerikai import, mert a lehetőség adott, a kérdés csak az, hogy lát-e benne valaki elegendő fantáziát.

teszt és fotó: Bancsi Gábor

Műszaki adatok
Árlista, felszereltség



Kommentek

Mások ezeket is megnézték


autó tesztautó teszt korea benzin automata hibrid

Kövesse csak az Önt érdeklő témákat! A + jelre klikkelve felveheti az adott témát a követett témák közé. Ettől kezdve bárhol az oldalunkon a „Követett témák”-ra klikkel, ott már csak az Önt érdeklő tartalmakat látja majd.





További hírek





MŰSORÚJSÁG    
Most
Később

© 2019 TV2 Zrt.
A tények.hu felületén megjelenő illusztrációk egy részének forrása: Europress fotóügynökség


Powered by Neoport Core CMS engine



Friss Népszerű Követett
Friss Legnépszerűbb Követett Közelben Időjárás
Hagyományos Hírtérkép Idővonal